Ürün ve Tüketici Yorumlarının E-ticaretteki Önemi

Kasım 29, 2024

Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları”

Bundan çok uzun olmayan bir zaman önce markaların müşterilerini arayarak feedback aldığı ve sonra bunu tüm dünya ile paylaştığı bir dönem vardı. Ancak bunların hepsi çabucak değişti.

Bugün, tüketiciler satın alma kararlarını etkileyecek bilgiye çok kolayca ulaşmak isterken bu bilgilerin marka tarafından üretilmiş olmasını istemiyor. Tüketiciler kendileri gibi başka tüketicilerin deneyimlerini ve görüşlerini duymak istiyorlar. Bu ihtiyacı ise markalarla ilgili yorumları okuyarak karşılıyorlar.

Son 3 yılda tüketicinin satın alma kararlarını etkileyen faktörleri anlamak için yapılan araştırmalarda  en öne çıkan konu her zaman tüketici yorumları oldu ve araştırmacılar bu konuyu dijital altın madeni olarak değerlendiriyor. Peki e-ticaret firmaları sizce bu altın kaynağa gerekli yatırımı yapıyor mu?

Bu soruyu cevaplamadan önce Google, Hotspot, Power Review gibi firmaların tüketici yorumlarının satın alma kararlarına etkisini anlamak için yaptığı araştırmalardan sizin için derlediğimiz istatistiklere bakalım.

Tüketicilerin %97‘si Bir Ürün Satın Almadan Önce Yorumları Okuyor

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bugün tüketicilerin %97’si bir ürün satın almadan önce o ürün veya bu ürünü sunan e-ticaret firması hakkındaki yorumları mutlaka okuyor. Bu oran 2014 yılında yüzde %64’tü. Ayrıca online tüketiciler verdikleri satın almak kararlarının %36’sını sadece yorumlara bakarak verdiklerini ifade ediyorlar.

Tüketicilerin %89’u Yorumların En Önemli Bilgi Kaynağı Olduğunu Söylüyor

Özellikle online tüketiciler için tüketici yorumları en önemli ve en doğru bilgi kaynağı haline gelmiş durumda. Basitçe söylemek gerekirse Tüketicilerin %70’i eğer bir e-ticaret sitesinde onları bilgilendirecek tüketici yorumları yoksa asla alışveriş yapmayacaklarını söylüyor. Bu tüketicilerin %39’u ise yorumların eksikliği durumunda ürünü test etmek veya denemek için bir fiziksel mağazaya asla gitme gereği duymayacağını ifade ediyor.

Burada tüketicilerin e-ticaret firmalarına verdikleri mesaj ise çok net; e-ticaret sitelerinde tüketici yorumlarını göstermeniz bir seçenek değil bir gereklilik.

 Tüketici Yorumları Satın Alma Kararını Etkileyen Faktörlerden En Önemlisidir

Online alışveriş yapan tüketiciler satın alma kararlarını vermeden önce birçok  faktörü göz önünde bulundururlar. Ancak hangi faktör daha önemli? Bununla ilgili yapılan araştırmaların tümü fiyat faktörünün birinci sırada olduğunu gösteriyor. Ancak fiyatlama konusu e-ticaret firmaları için hayati riskler taşıyacağı için fiyat arkasından gelen önemli faktörlere odaklanmak durumundayız.

Satın alma kararını etkileyen en önemli 5 faktör;

1- Fiyat

2- Tüketici Yorumları

3- Arkadaş veya Aile BireylerininTavsiyesi

4- Marka

5- Ücretsiz Kargo

Dönüşüm optimizasyonu Invespro’nun yaptığı araştırmaya göre tüketici yorumları fiyattan sonra gelen ve satın alma kararını etkileyen en önemli etken. 3. sırada ise yine ürün yorumlarlarıyla ilişkili tutabileceğimiz bir Word of Mouth(ağızdan ağıza) pazarlama örneği olarak, tüketicinin yakın çevresinden gelen tavsiyeler yer alıyor. 4. sırayı marka değeri alırken 5. sırada ise e-ticaret firmalarının artık sıklıkla uyguladığı ücretsiz kargo avantajı sağlamak yer alıyor.

Tüketici Yorumları, Karar Aşamasında Değil Araştırma Aşamasından İtibaren Online Alışveriş Deneyimini Etkiliyor

Tüketici yorumlarının etkisi sadece bir web sitesine gelen son kullanıcının karar anını etkilemekle kalmıyor. Tüketiciler ürün veya mağaza yorumlarını görebilecekleri e-ticaret sitelerini tercih ederek ürünlerini bu e-ticaret siteleri üzerinde araştırıyor. Dolayısıyla tüketici yorumları sadece karar alma anında değil online alışverişin ilk başlangıç aşaması olan araştırma anında en büyük etkisini zaten göstermiş oluyor.

Tüketicilerin %63 online alışverişe başlamadan önce tüketici yorumları okuyacağı web sitelerini düşünerek araştırmalarına bu e-ticaret siteleri üzerinde başladıklarını ifade ediyor.

Ürün yorumlarının online alışveriş deneyimini çok derinden etkilediği açıkça görülüyor ancak ilginç olan şey ise tüketicilerin fiziksel alışverişlerinde de bu yorumları görmek istemesi. Tüketicilerin fiziksel bir mağazadayken online yorumları okuma alışkanlığı 2014 yılında %8 iken 2020 yılında yapılan araştırmada bu rakamın %61’e yükseldiği ortaya konmuş.

Sonuç olarak ürün yorumları, sadece satın alma kararı anında değil, tüm alışveriş deneyiminde hatta en başından beri çok etkili olmakla beraber, sadece e-ticaret firmalarını etkileyen bir olgu olmaktan çıkmış, fiziksel mağaza sahiplerini de ilgilendiren bir konu haline dönüşmüştür.

Bir Tüketicinin E-ticaret Sitenizden Alışveriş Yapması İçin Okuması Gereken Yorum; 30 Adet

Kişilerin deneyimlerini paylaşması ve e-ticaret sitelerinin bunları göstermesinin ne kadar önemli olduğunu açıkça gördük. Peki bir tüketici ne kadar yorum okuduğunda ikna oluyor?

The Power Of Review’in 2018 yılında yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin %59’u e-ticaret firmasına ikna olmak için  için 10 yorum okumalarının yeterli olduğunu belirtiyor. Tabi 2018 yılından 2022 yılına kadar çok hızlı değişimler yaşadığımızı göz önünde bulunduracak olursak bu rakamın en az 40-50 civarlarında güncellememiz gerekebilir.

Revoo Found’un 2020 yılında yaptığı araştırma ise bizim yorumlarımızı doğrular nitelikte. Tüketicilerin yorum okuma adedi ve bu adetlerin satın alma oranlarına etkisinin ele alındığı araştırma gösteriyor ki, Tüketiciler  10-30 adet arasında yorum okumaya ihtiyaç duyuyor ve bu platonun dönüşüme katkısı tam 3.5 kat.

Yani örnekleyecek olursak, günde 100 adet sipariş alan ancak içerisinde yorum olmayan bir e-ticaret siteniz varsa ürün başına 30 adet yorumla sipariş sayınızı 350 adete çıkarmanız mümkün.

Tüketicilerin %28  25 adet yorum okuyarak ikna olabileceğini söylerken %8’i ise 25 adetten daha fazla yorum okuması gerektiğini ifade ediyor.

Tabi araştırma içerisinde, ürün kırılımları ve bulunduğunuz  sektörlere göre yorum okuma ihtiyacının artması veya azalmasının söz konusu olabileceği de belirtilmiş.

Yalnızca Bir Yorum Bile Dönüşüm Oranını %65 Artıyor

Google’ın yaptığı araştırmaya göre daha önce yorum almamış 1041 ürüne gerçek tüketiciler tarafından yorum girilmesi sağlanmış ve bu yorumlardan derinliği veya etkili olabileceğini düşünülen 1’er tanesi yayınlanmış. Bu çalışmanın sonucunda bu ürünlerin satış oranları %65 oranından artış sağlamış.

Az önce Revoo’nun 2021 yılında yaptığı araştırmada 30 adet yorumun dönüşüm oranlarını 3,5 kat arttırdığını ifade etmiştik. Hazırsanız bunu daha da geliştiren bir araştırmayla destekleyelim.

Yopto’nun 2015 yılında online yorum ve puanlamaların sipariş verilen ürün bazında  karşılaştırmalı araştırmasına göre 5 yıldız alan 3,5 yıldız arasından puanlama almış ürünlerin son 30 günde verilen siparişlerin %97’sini oluşturduğu görülmüş.

Ancak burada dikkat edilmesi gereken konu 5 yıldız alan ürünlerden ziyade 4,7 ile 4,3 yıldız almış ürünlerin satış hacminin daha fazla olması.

Bu sonuç bizi aslında tüketici mükemmel yorumlanmış veya puanlanmış ürünlere şüphe ile yaklaşıyor ve buradaki yorumların gerçek olmadığını düşünüyor. Bu nedenle e-ticaret sitenizde yorumlara yer verirken mutlaka olumsuz yorumlara da yer vermelisiniz. Bu olumsuz yorumlar olumlu yorumlarınızın gerçek olduğu algısını güçlendirecek ve sizi hiç tanımayan site ziyaretçileriniz karşısında şeffaf-güvenilir bir e-ticaret markası yapacaktır.

Ürün Yorumlarınızı E-ticaret Alt Yapısına Entegre Etmenin Yolu; PeopleSay 

Artık tüketici yorumlarının E-ticaret firmaları için hayati derecede önemli olduğunu araştırmaların söylemesine gerek kalmadı ve bu hepimiz tarafından bilinen bir gerçek.

Türkiye’nin ilk Yorum ve Loyalty uygulaması PeopleSay, geliştirdiği alt yapı ile Trendyol, Hepsiburada, N11 ve Google gibi platformlardaki mağazanıza ait yorumları e-ticaret sitenize entegre etmenizi ve web site ziyaretçilerinizin hızlı bir şekilde güvenlerini kazanmanızı sağlıyor.

PeopleSay uygulamasıyla birlikte tüketici yorumlarınızı e-ticaret sitenizde gösterebilir ve hem markanızın güven algısını hem de dönüşüm oranlarınızı arttırabilirsiniz.

Yapay Zeka Yardımı ile Yeni ve Güncel Yorumlar Kazanmak için PeopleSay

PeopleSay kullandığı yapay zeka ile farklı platformlardan transfer edilen yorumların dışında kendi sitenizde de yeni ve güncel yorumlar kazanmanın yolunu sizlere sunar.

Sitenizde  bir sipariş gerçekleştiğinde sayfada beliren PeopleSay Pop-up ile site hakkında anlık kullanıcı deneyimlerini tüketicilerden toplar. Bunlar kullanıcıların sitenizde geçirdiği vaktin iç görüleri olarak değerlendirilir. Bir çok kullanıcının buradaki Pop-up’ta yazdığı yorumlar siteniz hakkında ciddi geri bildirimler sunar. Sitenize nasıl eriştiği, aradığı ürünü bulurken yaşadığı deneyimi, site hızı gibi çeşitli konularda yorumlar yazarlar.

Yapay Zeka ile güncel yorumlar toplamanın bir diğer adımı ise sipariş tesliminden bir süre sonra PeopleSay’in tüketicinize aldığı ürünle ilgili gönderdiği e-mail bildirimleri sonucu topladığı yorumlardır. Bu yorumlar bu sefer siteyle ilgili değil kullanıcının satın aldığı ürünle ilgilidir ve ürünlerle ilişkilendirilerek bu yorumlar toplanır. PeopleSay yapay zekası siparişten bir süre sonra tüketiciye gönderdiği e-mail içerisinde her bir ürünün Hız, Kalite, İletişim kategorilerinde değerlendirilmesini ister ve her bir ürün için yorum toplamaya çalışır.

PeopleSay e-mailleri içerisinde ekleyebileceğiniz indirim kuponları ile müşterileri yorum yapmaya teşvik edebilirsiniz. Bu sayede sitenizde daha fazla olumlu yorum sergileyerek daha

Hem site yorumları hem de ürün yorumlarını PeopleSay size tek bir noktadan sunar ve böylelikle hem sitenizin genel durumu hakkında hem de ürünleriniz hakkında ciddi bir geri bildirim almış olursunuz.

Peoplesay’in tüm özelliklerini incelemek için bir uzmanla görüşün veya ürün özellikleri sayfamıza göz atın

Sizde tüketicilerinizden olumlu yorumlar toplamak veya var olan yorumlarınızı e-ticaret sitenize entegre etmek istiyorsanız hemen bir demo hesabı oluşturun ve Peoplesay’i 15 gün boyunca ücretsiz deneyin.